روا مارکت به عنوان سایت آموزشی رایگان در خصوص بازار یابی مجازی به منظور توسعه کسب وکار آنلاین به کاربران عزیز در خصوص رایج ترین کانال های بازار یابی B2B مقاله ایی را جمع آوری نموده است که پیشنهاد می نماییم تا انتهای مقاله مطالعه فرمایید .
همان طور که می دانید بازارر یابی بی 2بی نوعی تعامل اطلاعاتی و اقتصادی است که هدف آن معرفی و فروش محصولات و خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می باشد (نه مصرف کننده نهایی) که این شرکت های خریدار و فروشنده می توانند تولید کننده ها، توزیع کننده ها، شرکت های بازارگانی، واردکننده ها و غیره باشند.
دریافت
عنوان: بی 2 بی
۱- پست وبلاگی:
پست های وبلاگی برای هر نوع تیم محتوایی می تواند مفید باشد. پست وبلاگی خریدار را آگاه می کند و علاقه ای نسبت به محصولات در آن ها ایجاد می کند. نکته مهم این است که پست های وبلاگی را به طور منظم بر روی سایتتان به روز کنید تا به طور طبیعی در موتورهای جستجو دیده شوید و ترافیکی به سمت سایت تان جذب نمایید. رهبران بازاریابی باید مشکلاتی که محصولات یا خدماتشان برطرف می کنند را شناسایی کنند و از آن ها در پست های وبلاگی شان بهره ببرند.
۲- جستجوی سئو :
جستجوی سئو یک کانال غالب و برتر در بازاریابی B2B است. اگر می خواهید پست های وبلاگی تان واقعاً تاثیر گذار باشدباید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و توزیع نمایید. برای تعامل بهتر، شرکت های B2B می توانند از نام برند (برند سازی در روانشناسی)به عنوان کلیدواژه در تلاش هایشان استفاده کنند. در این شرایط افرادی که به دنبال اطلاعات خاص درباره کسب وکارها هستند بر روی نام آن ها کلیک خواهند کرد.
۳- بازاریابی رسانه های اجتماعی :
بازاریابی رسانه های اجتماعی یک بازار یابی جدید در دنیای مدرن امروزی است. هر شرکت B2B باید در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشد چون ۷۵ درصد از خریداران بی 2 بی از رسانه های اجتماعی برای پژوهش استفاده می کنند و سپس تصمیم می گیرند. پلتفرم های رسانه اجتماعی همچون فیس بوک و لینکداین محبوب ترین انتخاب های کسب وکارهایی هستند که به دنبال جذب مشتری بالقوه اند. هم بازاریابی طبیعی و هم پولی باید مدنظر قرار گیرد. شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهند به مشتریان بالقوه تان در جایی که فعال هستند دسترسی پیدا کنید.
۴- وایت پیپرها و کتاب های الکترونیک :
کتاب های الکترونیک و دیجیتال، دارایی های مستقلی هستند که دربرگیرنده اطلاعات ارزشمندی می باشند. آن ها اغلب به عنوان ابزار تولید سرنخ برای شرکت های B2B عمل می کنند. برای اینکه بهترین استفاده را از کتاب های الکترونیکی ببرید، مطمئن شوید که موارد عملی و منابع ارزشمند همچون چک لیست ها، نکات و راهنمای واقعی را در اختیار مخاطب می گذارید.
۵- ویدئوها :
ویدئوها سریع ترین و راحت ترین روش برای دریافت اطلاعات هستند و می توان در هر موضوعی از آن ها استفاده کرد. بیشتر شرکت های B2B از بازاریابی ویدئویی در استراتژی های بازاریابی شان استفاده می کنند چون بازدیدکنندگان ۹۵ درصد از اطلاعات را زمانی که می بینند راحت تر به خاطر می سپارند. این عدد به هنگام خواندن متن تنها ۱۰ درصد است. این نوع محتوا را می توان در طبقه بندی هایی که قبلاً ذکر شد ( همچون پست وبلاگی و رسانه های اجتماعی) اعمال کرد.
افرادی که باید بازار یابی بی 2 بی را اجرا کنند.
هر شرکتی که محصولات یا خدماتش را به شرکت های دیگر می فروشد در زمره کسب وکارهای B2B قرار می گیرد. شرکت های B2B را می توان در هر صنعتی پیدا کرد از تولید گرفته تا خرده فروشی، راه حل های امنیتی، ابزارها، لوازم جانبی و غیره. بازار B2B بزرگ ترین بازار محسوب می شود چون کاربردهای زیادی دارد. به کمک مثالی از تولید خودرو می توان بازار B2B را راحت تر درک کرد.
بیشتر بدانید :چه کسانی نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ دارند
استراتژی های بازاریابی B2B :
موفقیت بازاریابی B2B از معرفی محصول در رسانه های تبلیغاتی سنتی همچون رادیو یا تلویزیون به دست نمی آید.
موفقیت بازاریابی B2B از تعبیه نام شرکت در صنعت و نشان دادن آن به دیگران به دست می آید. شرکت های B2B می توانند از فرآیندهای زیر استفاده کنند و جایگاه متمایزی در بازار برای خود ترتیب دهند.
چگونه از این فرایندها ی بی 2 بی استفاده کنیم
اهداف خود را شناسایی کنید: قبل از اینکه بخواهید استراتژی های بازاریابی را شروع کنید باید اهداف خودتان را شناسایی کنید و سپس برای دستیابی به آن تلاش کنید.
نگاهی به آنالیز رقابتی دیجیتال بیندازید. برای اینکه بتوانید با رقبای خود رقابت کنید در چه موقعیت هایی باید حضور داشته باشید؟ به سرنخ های بیشتری نیاز دارید؟ به نرخ تبدیل بیشتری نیاز دارید؟به برندینگ بهتری نیاز دارید؟ اهداف خود را شناسایی کنید و آن را یادداشت نمایید.
- مخاطب هدف خود را شناسایی کنید: بعد از اینکه اهداف تان را شناسایی کردید باید مخاطب هدفتان را هم شناسایی کنید. این گام برای سازمان های B2B بی 2 بی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. محصولات و خدمات B2B معمولاً به سازمان های خاصی که چالش ها و نیازهای خاص خود را دارند عرضه می شود. هرچقدر مخاطب خود را دقیق تر انتخاب کنید بهتر می توانید با آن ها حرف بزنید.
- دارایی های خود را ایجاد کنید و کمپین ها را اجرا نمایید: بعد از اینکه برنامه تان را تدوین کردید باید وارد عمل شوید. بهترین تمرینات هر کانال را در استراتژی های خود به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید وبینارهای آموزشی تولید کنید، در نمایشگاه ها حضور یابید، خبرنامه های ایمیلی ارسال کنید ، فعال باشید، در رویدادهای شبکه تان حاضر شوید و رابطه ای با خریداران برقرار نمایید.
- نتایج را اندازه گیری کنید، تغییر دهید، بهبود ببخشید و تکرار کنید: این یک فرایند دائمی است و شما باید بتوانید در مسیر درستی حرکت کنید. باید به دنبال استراتژی هایی باشید که برایتان کار می کند و ایده هایی که شکست خورده را شناسایی کنید. در چنین شرایطی می توانید تصمیمات هوشمندانه ای درباره استراتژی هایتان اتخاذ کنید. همچنین باید کمپین هایتان را بر اساس نتایجی که به دست می آورید تغییر دهید و یک رویکرد انعطاف پذیر داشته باشید. هر چقدر درباره اطلاعاتی که به دست می آورید هوشمندانه تر رفتار کنید احتمال رسیدنتان به اهداف نیز بیشتر می شود.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.